בעידן התחרות העסקית הבלתי מתפשרת, מודיעין עסקי הינו תחום מקובל בעולם הרחב. בישראל גוברת המודעות לתחום, וחברות שואפות להיעזר בשירותי ייעוץ חיצוניים.
בתחום המודיעין העסקי עוסקים כיום מגוון אוניברסיטאות ברחבי העולם (ארה"ב, אירופה וישראל) בתוכניות לימוד לתארים במסלולי מנהל עסקים, שיווק, אסטרטגיה וכו'.
בעצם השימוש במונח "מודיעין" טמונים הרעיון וההגדרה – כלומר, איסוף שיטתי של מידע גולמי וכללי על הסביבה העסקית והתחרותית, עיבודו, ניתוחו והצגתו כתמונה כוללת ומלאה בפני מקבלי ההחלטות בארגון.
בארגון הנעזר בשירותי מודיעין עסקי מתקיים תהליך שיטתי, נכון ועקבי המאפשר לנטר את המידע "הציבורי" מהסביבה התחרותית, ולהפכו למידע "ארגוני" בהתאמה לצרכי הארגון ובמטרה למקסם את עוצמתו.